Du kan signere kontrakten elektronisk med BankID. Når kontrakten er ferdig utfylt velger du «Send for eSignering». Deretter skriver inn mottakers e-postadresse i feltet «Legg til mottaker». Dersom der er flere mottakere som skal signere kan du skrive inn flere e-postadresser.
Når kontrakten er sendt til mottaker for signering, venter du til mottaker har signert kontrakten. Når mottaker har signert, vil du motta en e-post med invitasjon til å signere kontrakten. Klikk på «Gå videre», og deretter på «Signer» øverst i høyre hjørne.
BankID-signering vil nå åpnes, og du klikker på pilen for å signere dokumentet. I neste bilde vil du se kontrakten, og kan scrolle deg nedover denne. For å signere husker du av «Innholdet er forstått og jeg er klar til å signere» nederst på siden. Deretter klikker du på pilen til høyre.
Skriv inn ditt fødselsnummer, og klikk deg videre. I neste vindu kan du velge BankID på mobil eller annen BankID (kodebrikke). Velg hvilken BankID du vil signere med, og følg instruksjonene videre.
NB! For kunder i DNB som tidligere var i Postbanken må BankID-en slettes av DNB. Ring banken og be om at de sletter din gamle BankID og oppretter en ny. BankID på mobil vil ikke fungere for tidligere Postbanken-kunder som ikke har fått ny BankID utstedt fra DNB.
Se også ofte stilte spørsmål på BankID sine nettsider:
https://www.bankid.no/privat/los-mitt-bankid-problem/ofte-stilte-sporsmal